måndag 8 september 2014

Första skolveckan och helgen som var...

Första vecka i skolan gick bra eller ska jag var ärlig mycket bra! Knoddan hoppa ur sängen varje morgon och på vägen hem skuttade hon gladligen full av energi. Vi går varje dag det tar ca 20-30 min blir det dåligt väder får vi väl ta buss. På fredagen var det ett möte i skolan ang hur de ska lära ut skriv och läsa. Då fick jag chansen prata med fröken och hon var så positiv till Knoddan. Fick höra hur duktig hon är och hur mycket hon redan kan. Det är som hon "alltid" gått i skolan!! Hon har fått en bästis, två killar hmmm hur allvarligt det är vet jag inte. Jag känner mig än mer stolt över min lilla stumpa.

Tyvärr blev första lediga helgen jobbig värre. Knoddan blev urförkyld om det var den gamla förkylningen vi hade med oss från Sverige eller en ny från skolan, vet jag inte. Men det blev knappt någon sömn, mycket hosta och irriterande svidande näsa!! I dag måndag fick Knoddan vara hemma hon sov bättre, hon hade somnat redan klockan fyra i går eftermiddag. Vaknat till ett tag men sedan sovit till halv tio i morse. Nu verkar det lite bättre och förhoppningsvis kan Knoddan gå till skolan i morgon!

2 kommentarer:

Helena Högberg sa...

Kul att hon verkar trivas i skolan :) Det brukar alltid bli en massa förkylningar när skolan börjar på hösten, förra veckan tyckte jag var och varannan gick och hostade, men det brukar gå över :)

sophie sa...

Ja precis inte mycket man kan göra. Hoppas höstförkylningarna håller sig ifrån dig!! Allt gott!