torsdag 9 december 2010

Ma Made!

Detta är en burk Ma Made vilken man kan gör sin egen apelsinmarmelad med. Det är ett bra sätt då man endast tillsätter socker och vatten och kokar upp. Det är som apelsinmos en riktigt prakstisk grej finns även med citron!

Igår gjorde jag lite marmelad som jag ska ha som presenter men då det är jultider la jag till lite julkänsla! Jag kokade marmelad med lite glöggkryddor och en skvätt whiskey doftade ljuvligt! Sedan paketerade jag det lite extra fint med några gummor jag köpt billigt på Ebay. Jag skrev en fin etikett där det stod..Homemade Orange Marmelade Infused with Swedish Christmas Spices.



6 kommentarer:

Anonym sa...

De är jättefina, jag önskar jag vore så huslig och pysslig!

/Trångsundsbon

sophie sa...

Testa! Det är kul!!

FIA sa...

Himla fint! Men inte konstigt att du får huvudvärk när du står där och skvätter whisky mitt på dan..! Klem, klem!

sophie sa...

Jo du Fia och jag ska ju göra en ny kaka, får inskaffa alvedon först!! Klem!!

Kimster sa...

Jag tror jag sagt det förut men du borde starta egen business! Sånt här får man betala dyra pengar för i affären.

Kram kram!

sophie sa...

Ja när du är där och jag är här får det bli import/export också!! kram