måndag 3 januari 2011

Tapeter och traditioner!



I dag hade jag tänkt åka och kolla tapeter men då det är bank holiday i dag och det är som en söndag. Vilket gör att bussarna går sällan och många affärer är stängda får det vänta tills imorgon! Jag är verkligen sugen på leta en fin tapet och fixa vad som ska bli Knoddans rum även om jag fasar lite också, då det blir kaos när något sådant här ska göras. Dels blir Norman väldigt bossig när vi dekorerar huset och dels är det så litet och trångt man måste bli klar när man väl börjat!

Skall dock bli kul när det blir klart och förhoppningsvis fint. Jag vill inte det ska bli för barnsligt utan lite mer neutralt i färgerna. Jag har redan köpt en fin taklampa och det är kul att köpa matta mm och inreda rummet.

Sedan har jag tänkt en hel del på traditioner nu när det varit jul. Det kändes totalt meningslöst att fira jul när det bara är vuxna och ganska så trist fira det här. Jag har aldrig känt riktig julkänsla under tiden jag bott här. I år kände jag att man lika gärna kunnat struntat i det helt och hållet!! Men jag hoppas vi har en Knodda här detta år när julen närmare sig och vi blir tre (ja eller fem om vi räknar in Kurt och Blacky!) som firar jul!! Då vill jag också ha lite traditioner vi har inga även om vi brukar äta lite svensk julmat på julafton och även öppna klapparna. Men det blir viktigt att även ta in lite engelska traditioner, de öppnar ju på juldagens morgon, så Knoddan får väl öppna TVÅ dagar i rad sina klappar! Vi såg dock lite Kalle som jag spelat in har även Karl-Bertil men den hann vi inte med denna jul men får bli nästa.

Nu ska jag ta tag i lite WII det ska också bli en personlig tradition detta år! Jag brukar köra min WII FIT nästan varje dag men senaste tiden har det blivit lite dåligt med det så fram med boarden och dags att köra!!!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan!

Att ha både engelska och svenska traditioner verkar bra, speciellt att få öppna julklappar två dagar i rad. Det måste vara helt underbart för ett barn...

/Trångsundsbon

sophie sa...

Precis gäller plocka russinen...hehehe!! Ha det bra i Trånkan!!

Anonym sa...

Hej igen!

Hittade ett hus/lägenhet som inte är allt för miserabelt att bo i, det finns en hake dock, det ligger i NYC. Det får ju lägenheterna som det skrivs om i bland annat DN att framstå som små och tråkiga. Nu snackar vi ett riktigt boende.... Kolla länken nedan för info... /Trångsundsbon

http://freshome.com/2010/12/29/luxurious-nyc-penthouse-apartment-with-astounding-space-design/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+FreshInspirationForYourHome+%28Fresh+Inspiration+for+Your+Home%29

sophie sa...

Jag vill flytta in nu!!!

FIA sa...

Jag borde också flytta...NU! Från skrivbordet och datorn till sängen...;) Suss gott! Kramisar från nattugglan!

sophie sa...

God natt Fia eller mer god morgon nu!! Ha en fin dag! kram

Anonym sa...

Nu vet jag hur det ser ut hemma hos er... Drömde att jag på nåt jäkla vänster damp ner i Hull och fy farao så trångt ni bor...många divaner och schläsonger och persiska mattor överallt! Norman blev tjurig då jag vägrade äta hans engelska patéer... Jag var tvungen att ta mig hem, men ingen ville hjälpa mig att ringa till Sverige. EN glad varelse fanns i hemmet...en riktigt käck svart-vit minigris som spatserade runt och LÄT... OINK! OINK! Jag låg och småflinade för mig själv en stund efter uppvaknandet! I drömmens värld kan allt hända...tur att det inte var sant! Jag HATAR patéer oavsett nationalitet! Krama grisen från mig! :D

FIAN sa...

Jag är inte ett dugg anonym! FIA heter jag som skrev kommentaren här ovan... kl 15:11