söndag 20 september 2015

Fika!




I dag bakade jag lite bullar alltid bra att ha i frysen och gott så klart! Jag har en dröm och det är att ha ett eget cafe tänk,  är det inte vad england behöver ett svenskt cafe där man kan fika och mumsa på en bulle...eller kanske ta en köttbullsmacka eller lyxa lite med en räkmacka!!!

Namnet är givet stället ska heta FIKA fast jag har även funderat en hel del att om jag flyttar hem vilket jag hoppas på, ja då vill jag öppna ett engelskt tea room.

Namnet? Ja det är lika givet...Ye ol' Yorkshire tea rooms!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ser gott ut! Det finns en cafékedja i New York som heter Fika http://www.fikanyc.com/

/Minett

sophie sa...

Hejsan kul höra av dig! Ja där ser man får kanske lägga till Fika hos Sophie!!

ha det gott

Yvonne sa...

Hej Sophie

Hoppas du fick mina kommentarer och hittade din blogg igår. Alltså den 2 november 2015. Blev så glad då jag själv bott i Hull och bodde nära Anlaby. Så himla roligt att jag hittade din blogg och ser framemot att läsa om ditt liv i Hull. Kram Yvonne

Sophie sa...

Hej Yvonne kul att du tittar in!!! När flytta du hem?? Ser framemot "se" dig här!! Kram