lördag 9 januari 2016

Dubbelt upp!!

Image result for double duvet
Sedan jag flyttade ihop med maken har vi sovit med dubbeltäcke och jag har aldrig gillat det! Nu tycker jag det bara är till besvär tungt ta av och på fodralet...heter det så?? I alla fall jag har enhälligt bestämt det är slut med det!!

Knoddan sover ofta med mig när maken jobbar natt, det är ren och skär bekvämlighet. Inga traumatiska "du måste sova i din säng" och vi får båda en god sömn! Nu har vi två enkeltäcken och då sover vi än bättre. Maken vill inte byta men då får han sova ensam. Vi har haft bra täcken av fint bomull, ett tjockare för vintern och ett tunnare för sommaren.

Men icke har aldrig gillat det jag sover så lätt och det dras i täcket och så klart vaknar man då sedan blir det så tungt. Så vi får se hur maken tar det vi har ju haft dubbelt sedan 2003! Så nu är det på tiden för nytt!!


2 kommentarer:

Sophie sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Helena Högberg sa...

Nej, dubbeltäcke har vi aldrig haft, och det skulle jag inte heller vilja ha. Jag vill snurra in mig i täcket ordentligt :) Är det inte svårare att hitta påslakan till dubbeltäcken? Jag har sett de som efterlyser dubbel-påslakan i retrogrupperna, och de får sällan svar.