söndag 13 mars 2016

Helgen som var...

Ja, eller är fortfarande och riktigt full rulle. Lördagen spenderades storstäda nedervåningen Knoddan hjälpte till. Hon tycker det är kul att få göra något som hon vet uppskattas. Sedan var det en lite träff på kvällen med några vänner så kul. Men med barn i huset är det inte på tal om en sovmorgon dagen efter!

Det här med vänner är ju intressant det har inte varit lätt hitta vänner när man är ny på en plats och det har tagit tid men jag har några riktigt roliga och goa vänner många nationaliteter och i alla åldrar. Hade tyckt det vore kul att ha någon som även de kommit från Sverige hit. Men egentligen varför skulle det vara bättre? Jag tror nog jag lite naivt trott det skulle vara kul men faktiskt efter träffat en insett inte fasiken var det roligare!

Person kom hit förra sommaren och vi har till dagens datum bara setts två gånger bara där ett tecken på hen inte var intresserad. En gång fika vi på stan och en gång hemma hos hen. När man besöker någon har väl alltid något med sig, då personen gillar svenskt kaffe fick hen det samt lite svenska tidningar, böcker etc.  Ja vad ska man säga både Knoddan och jag undrade hur man tänker när man börjar steka bacon för att göra en macka till sig själv inför sina gäster. Oartigt är väl det enda man kan säga!! Hen sa dock hen var hungrig men... Man kan bara skratta!! Sedan gladligen berättade hen att hen inte behöver jobba får hen rakar in 700 pund i månaden i bidrag, herregud är det något man skryter om!!
Hen var väldigt sval när jag föreslog lite vad man kan göra här och jag märkte snabbt hen inte var så intresserad av att umgås. Men jag kände man ska väl ge alla en chans. Varje gång sedan förra sommaren när jag föreslagit vi ska träffas på en fika har hen haft någon ursäkt.  Hen har en blogg som hen trevligt nog blockerat mig ifrån hen gjorde det när jag lämnade en kommentar då hen "klagat" på att det bara fanns en svensk här men hen var över 50 (hen har väl åldersnoja). Hen skyllde på sitt barn hade blockerat mig, moget eller hur?

Man måste inse att allt från Sverige inte glimmar mer eller är bättre än något annat. Som vi säger här i England GOOD RIDDANCE!!

1 kommentar:

Klok gumma sa...

Bry dig inte finns knäppskallar överallt! Hade hen inte förslagit ses på så lång tid var hen helt klart inte intresserad, bara gå vidare!