tisdag 9 maj 2017

Kallt ute kallt inne!

Image result for Freezing Cold



Någon vår verkar det inte vara än i alla fall. Kallt och kyl vind river i en, nej det är ju maj lite värme borde vi väl ändå ha! Det värsta med det kalla vädret är att det blir så kallt inne. Vi försöka spara och inte ha värmen på. En normal vår kan vi helt stänga av värmen i april det behövs inte men nu får den vara på jag fryser ihjäl annars! När jag sitter i soffan får jag ha filt på mig när jag ser på tv. Jag tycker t om att de på tv:n verkar frysa allt ser så kallt ut och de är för tunt klädda! Jag har fått leta upp linne att ha på mig under tröjan och vissa mornar känns det som man borde leta fram mössa och vantar.
Jag drar mig för att sitta vid datorn då det är alltid kallast där vid det stora fönstret. På morgon öppnar jag i alla väder ett fönster i vardagsrummet för att få in lite frisk luft men nu blir det kallt i rummet fort så det stängs illa kvickt.

I övrigt sliter jag med målning av hallen trappräcket är klart nu återstår bara själva trappstegen. Det blir ju lite bökigt med katterna de får nog vara instängda i ett rum med det torkar. Får nog måla vartannat steg kommer ta lite längre tid men det för det göra. Har sett det finns färg som torkar fortare så det får det bli. Har även två dörrar kvar men de kan vänta lite vi hoppas få upp tapeten på fredag. Det kommer nog bli fint!

Nu är det snart en vecka sedan Kurt somnade in, det är tyst med katter men nu när han är borta är det än tystare! Han är så saknad.

1 kommentar:

Yvonne sa...

Usch ja ,man frös som attan i England men jag älskar detta landet ändå!