onsdag 22 november 2017

Uppåt!

Ja, det verkar som det vänt uppåt, tack och lov! Tror en anledning är att jag i alla fall blivit lite bättre med nästäppan. Jag sover bättre och är inte så trött på dagen och det känns mycket bättre. Jag ska dock tillbaka till doktorn och kolla läget! Hoppas dock en operation inte är nödvändig trots allt. Om man inte sover bra påverkar det ju allt och jag är glad jag inte somnar så fort jag sätter mig ner på dagen numera.

Annars har nu också julstressen sakta börjat närma sig med det är en ganska trevlig stress. Jag har beställt julmust och lite annat online. Det gäller vara ute i god tid musten verka ta slut fort! Det är gott och roligt ha lite svenska traditioner speciellt vid jul. Knoddan pluggar på och ser nog framemot lov snart, vem gör inte det! Det har varit riktigt milt här upp mot 13-14 grader och det är ganska skönt är alltid så rädd Knoddan ska frysa. De har ju skoluniform och svårt hålla värmen med de kläderna, än kommer flickor i knästrumpor även när det bara är några plus grader brrr! Men jag tycker jag klär Knoddan bra och som tur är verkar hon inte vara så frysen av sig. Men som den halvsvenska Knoddan är har hon både täckbyxor och galonbyxor!!

I morgon ska jag ut och julshoppa lite det ska bli kul, jag har delat upp shoppandet lite vilket visat sig vara en bra ide. Jag har redan köpt allt som ska sändas utomlands samt fixat alla julkort. I början av nästa månad ska jag koncentrera mig på Knoddan. Sedan ska jag börja julpynta lite men granen åker inte upp förrän i mitten av december. Jag pratade med en mamma vid skolan i morse och hon hade haft sin gran uppe sedan två veckor, alldeles för tidigt enligt min åsikt!


Image result for Christmas Shopper Clip Art Busy


Inga kommentarer: