fredag 8 oktober 2010

Hör och häpna!!!



I dag hade vi Janice över för att tala om det minst sagt udda responsen vi fick av det adopteam som kom till oss förra veckan. Som ni vet fick vi nej men en massa lustiga skäl, Janice hade då bett att de skulle skriva ner vad det var som var problem så vi kunde bemöta det. Jag sitter här och skriver och vet inte om jag ska skratta eller gråta! Tydligen hade första mötet varit så bra med andra mötet hade inte mött upp till det första. De hade ju klagat en hel del på mig men inget av det fanns med i deras mail nu och jag tror de inte ville ta upp så mycket om oss personligen då det lätt kan ses som om de baktalar oss. Janice var väldigt förvånad då hon trodde stenhårt det skulle bli ett ja och att vi "skött" oss bra på alla sätt och vis!

Här är några av skälen.....

  • Vårt hus är fult inrett om än personligt och standarden är inte hög men godkänd!
  • Trädgården är ful och inte inred för barn dvs ingen gunga och det ser fattigt ut där vi bor!
  • Norman var gästvänlig men INTE jag! Då han frågade om de ville ha kaffe och var i köket.(Var det för jag bara bakade kaka till första besöket?)
  • Besvikelse över att vi inte har bil och inte tänker skaffa bil!
  • Vi kunde inte möta de krav på standard som nu erbjuds av fosterfamiljen då de bor i ett ljust och modernt hus!
Jag orkar inte gå igenom mer för allt var så löjligt! Men vi har genom Janice gett vår synpunkt som de kommer få men nu är det avslutat med dem och jag sörjer inte att jag inte behöver ha mer med dem att göra!!


6 kommentarer:

Anonym sa...

??????

Jag vet inte vad jag ska säga...

/Trångsundsbon

Anonym sa...

Vilken fin blogg du har, sophie=) Men jag blir så ledsen när jag läser om dom där idiotena rent ut sagt! extremt dåliga skäl dom hade till att ni inte skulle få adoptera!!!! det är väl inte så konstigt om man inte har någon gunga i trädgården om man inte har några barn. såna saker väntar man ju med tills man fått barnet eller åtminstånde vet till 100 att man ska få ett! och det finns många barn som växer upp i en familj utan bil. Och dom mår bra ändå! Många kramar Mia ( från småland =)

sophie sa...

Hej Mia välkommen! Ja det hela är väldigt konstigt, jag har medvetet försökt att inte inreda för ett barn innan vi vet. Jag är rädd jag kommer bara sitta och vänta...när vi fått ett mer klart besked, då ska ska det fixas!!

sophie sa...

Hejsan Trångsundsbon, jag är lika mållös som du!

Fia S sa...

För en gångs skull saknar jag ord... Det står nästan helt still i hjärnan efter att ha läst det här! ABSURT är det enda jag kommer på just nu...

Styrkekramar till er båda!

Vad jag önskar "teamet" lämpar sig inte i skrift...

// FIA

sophie sa...

Hej Fia, ja det är ganska magstarkt det de kom med. Jag har så klart funderat en hel del och lite känns det ju att bli kallad fattig är inte kul. Som om bara rika har barn!! Men man får lägga detta bakom sig. Life goes on! Kram!