torsdag 4 augusti 2011

The week so far....

Veckan har gått fort något jag inte tycker det brukar göra för jag brukar ha fullt med hemlängtan!! Men så plötsligt var det torsdag. Jag hade en stor hemlängtan och lätt deppdag i tisdags men jag tänte skriver jag ett inlägg då blir det bara en massa depp och det kan jag bespara min omvärld!!

Tisdagen kan i övrigt sammanfattas med STINK!! Senare delen av dagen samt hela natten stank det något fruktansvärt. Vi har fått brev av komunnen att tydligen är det dels avlopp, vilka är från Victorian time what else!! Samt ärtskörd som får det att lukta!!! Detta med avloppen förstår man väl´men att skörda ärtor ska stinka så fattar jag inte men å andra sidan är jag inte alls insatt i ärtans mystika värld!! Det stank hela natten som man hade en hög gödsel utanför fönstret. Nej, fy får hoppas ärtskörden är avslutad nu!

Onsdagen spenderades i stan i en jättehet stan. För värmen var tryckade denna dag. Vi tog oss till ett shopping center som ligger lite utan för city center men på gångavstånd. Där skulle vi gå till Mothercare då de har en lite fotostudio där. Vi hade fått ett erbjudande att man fick en stor inramad bild för 9.99 så vi tänkte Knoddan bör förevigas! Måste säga hur söt än knoddan är så är de som fotar inte de bästa de är ju inte riktiga fotografer. Men vi valde en samt tog två extra bilder fast jag tänker nog gå till riktig fotograf om vi ska göra mer bilder. Fast vi har ju en toppenfotograf i familjen nämligen syster men hon bor ju lite långt borta. Men jag tänkte vi får ta Knoddan till parken ta med bra kamera och ta lite bilder som  det är nu fotar jag mest med mobilen.

I dag blir det tvättdag...igen!!

Pappa och Knoddan

1 kommentar:

Anonym sa...

Halloj!

Istället för att deppa kan du se på ett Youtube-klipp med Grotesco - Det är bögarnas fel. De var med på Allsång på Skansen häromkvällen. De var helt klart kvällens behållning.

http://youtu.be/Z7X1qTEfYwY

/Trångsundsbon