söndag 19 maj 2013

Söndagsummering!!

Här hemma satt vi, som så många framför burken i går kväll och såg Eurovisionfetsivalen. Jag gillade Ungern skarpt och tyckte Sveriges låt var ok. England fick ju låg poäng som vanligt men det verkar ingen bry sig lika lite som någon bryr sig om festivalen innan den sänder. Inga deltävligar inget, inget de bara skickar någon stackare!!

I dag vaknades det tidigt maken ska springa ett lopp på 10 km för välgörenhet med sitt jobb i stan. De kommer vara utklädda så bild kommer. Knoddan och jag åker in till stan senare när det är mer mot slutet och kollar. Han var tvungen gå upp tidigt för att vara på jobbet vid sjusnåret. Fick just veta han ska var utklädd till en blå alien.

Nu är vi alltså åter i Hull och det första som blivit klart är att vädret är skräp så mycket sämre än hemma i Sverige! Vädret var toppen mesta tiden när vi var över också men här verkar det vara om än regnfritt grått nästa vecka också och inte all så varmt det brukar vara den här tiden av året. Hoppas bara att resten av sommaren blir bättre!!

Vi hade som vanligt en trevlig tid hos syrran kul att få fira henne på hennes STORA dag också. Det var kort tid vi var där men vi hann med en hel del. Lite trist var det att de inte har fast telefoni så jag kunde inte ringa lite vänner medan jag var där men jag hoppas träffa folk när vi åker över i sommar igen. Nästa månad kommer syrran med familj över vilket också ska bli kul!!!



2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gillade vinnaren, Danmark i Eurovision. Sveriges Robin tycker jag har en urkass låt, så han (Sverige) fick den placeringen vi förtjänade.

Nu är jag glad över att Sverige vunnit VM i ishockey.

En kusin till mig flyttar till England nästa månad, Chesterfield närmare bestämt.

Ha det gott!
/Trångsundsbon

nisse sa...

bra!