onsdag 25 november 2015

Kvinnokraft!

I morse låg jag vaken en stund innan jag gick upp. Det är mycket som surrar i skallen just nu...jag har i alla fall fått ihop en bra samling med julklappar till Knoddan. Det enda jag fortfarande sliter lite med är saker till den kalender hon har, den är ju så att man ska ha 24 små paket i den.
Jo, enkelt...icke! Var lika jobbigt få ihop 24 saker förra året som i år.
Då hade jag inget godis men i år blir det lite choklad men jag kan redan nu säga nästa jul blir det en enkel lucköppningskalender, vilket ord hahaha!!

Har också börjat fixa lite med julkortet, inte heller där gör jag det till enkel process. Nej, jag väljer ju varje år ett kort taget på Knoddan under sommaren vi är i Sverige. Det ska väljas och inte är jag nöjd innan den rätta hittats!! Sedan ska de in i julkorten, ja och dem ska ju också väljas blir ofta kort från någon charity. I år blev det NSPPC som är en charity som värnar om barn så det var ett självklart val.

Sedan paket och kort som ska till utlandet ordnas men det är under kontroll!

Så i morse började jag byta gardiner i rummen på övervåningen det ledde till tvätt och dammsugning samt allmänt plockande och fixande. Glad jag har lite enerigdryck i kylen!

Sedan ville jag även skriva lite på bloggen har ju varit si och så med det ett tag nu. Härom kvällen läste jag igenom de första två årens inlägg, jättekul och vilka minnen. Sedan är det kul att läsa kommentarena också, tack alla för de. Har ju en ny läsare, hejsan och välkommen!! Jag har nog inte så många läsare så det är extra kul när någon ny tittar in. Jag kommer nog fortsätta skriva för det är kul och än roligare när man vet man har läsare där ute!

Jag läser själv en del bloggar en del är tydligen så kallade "livstils" bloggar mycket gulligt och pluttinuttigt och nog kan det vara kul men jag föredrar lite mer riktiga bloggar där man är lite mer ärlig och vilken väska man ska för dagen en Chanel eller LV inte är det viktigaste. En blogg där en person delade med sig om livet under sin cancerbehandlig är en blogg som ger en så mycket t ex. Sedan då det var en person jag kände var det ju än viktigare och gav så mycket mer. Nu är han frisk och pappa till en liten Knodd själv!

Nej nu stannade tvättmaskinen så ingen rast ingen ro för denna lilla gumma!






2 kommentarer:

Helena Högberg sa...

jag håller med dig lite angående bloggar. Ibland har jag börjat följa någon, men jag har lite svårt för det där ytliga, där man visar vilket nagellack man köpt eller "dagens outfit",nåja, det är tur att vi alla tycker olika, annars skulle blogg-världen bli tråkig :)

sophie sa...

Hejsan Helena, så klart ska alla sorters bloggar få finnas men ibland känns det lite trist att en del känner man ska visa upp något som kanske inte är den riktiga verkligheten men det är väl deras verklighet.
Personligen gillar jag bloggar som bjuder in och visar lite vardag det är i alla fall de bloggar som gett mig mest. Sedan när man får respons på sina kommentarer det är faktiskt ett måste för mig. Din blogg är nog en av de roligaste bloggar jag följer jag blir imponerad och så lär jag mig en hel del!! Trevlig helg säger jag redan nu!