tisdag 24 november 2015

Upp i ottan!!

Ja, i alla fall 6.30!! Knoddan vakna tidigt och igen ide att ligga kvar utan upp och klä på sig och på så sätt kunde vi ta det lugnt ingen stress. Brukar bli lite små stressigt när vi går upp vid sju men nu blev t om lite barntv.

Idag ska jag åter till stan måste köpa julpapper då jag ska börja packa julklappar speciellt de som ska skickas utomlands. Tänkte få de klart och iväg nästa vecka. Knoddan och jag ska börja julpynta lite på fredag efter skolan och kanske ska vi gå till julmarknaden, vi får se hur pigg hon är efter en hel vecka med hårt skoljobb!

 
Igår var jag i stan men det blev bara matshopping blev så tungt så fick åka hem så i dag ska jag köpa det jag inte gjorde igår. Jag har en rabattkupong köp för tolv betala tio den ska utnyttjas!! Även om jag blir så himla orolig över ekonomin måste jag försöka låt det vara igen ide vara fattig OCH orolig!! Så jag kanske kanske går och tar en fika och macka..... sitta på favorit fiket piggar alltid upp!

4 kommentarer:

Yvonne sa...

Hej Sophie

Hoppas du fick shoppat klart allt det du behövde. Går ni till The Danish Church vid Osborne Street? Där har dom en julmarknad och tror den är i November.

sophie sa...

Hej Yvonne, Jo varit där en gång men lyckas alltid missa den!! Jag har en svenska julkalender till Knoddan där man har 24 små paket och nu har jag bara 5 kvar så det blir stan igen i veckan. Här är min email adress solsophie@Hotmail.com så om du är på fb kan vi träffas där med om du vill, eller om du någonsin besöker Hull kan vi ta en fika 😊
Ha en trevlig kväll!

Yvonne sa...

Hej Sophie

Menar du att lilla Knoddan får en liten julgåva varje dag tills jul som är hennes julkalender? Då har hon en snäll mamma!

Det var snällt av dig att ge mig din mejl adress ,var det solsophie@Hotmail.com med stort H? Ja det skulle vara kul att byta erfarenheter med en annan svensk som bor i Hull och inte så vanligt man stöter på svenskar där , faktiskt då jag bodde där stötte jag inte på en enda svensk!

Ha det gott!

sophie sa...

Ja, det är glest med svenskar i hull. Ska nog vara litet h i hotmail verkar sätta dit stort h när man skriver. Vore väldigt kul höra hur du hade det när du bodde här. Jag vill gärna flytta hem bort bra hemma bäst!!

Trevlig onsdag!