söndag 12 augusti 2012

Livet...

..lunkar stilla på. Jag är glad att jag fick ner mina tankar angående hur det kännts en längre tid att bo här. Men måste säga att det verkar som så fort man skriver lite "jobbigt" i sin blogg uteblir kommentarerna. Fast jag svävar högt fortfarande av den fina kommentar jag fick på FB av en fin kompis, Herr L en litterär man!!

Många bloggar verkar vilja vara så pluttignuttiga och ger sken av att livet är endast bra. Klart kan det vara så...för en del. Jag tänker mer än en gång när man ska skriva om något lite jobbigt.

Sedan används ett bloggspråk där man t ex använder ordet "finaste" ovanligt mycket det blir bara löjligt. Sedan kan man se att det finns ett mode och en del tar av de bloggar de själva rekomenderar. Klart det ska finnas bloggar av alla de slag! Men en del som säkert inte menar det bilr väldigt komiska och man skrattar gott när man läser dem. Sedan finns det en del som man läser just för de är så löjliga och så fulla av självälskande. Speciellt tänker jag här på Martin Melins blogg, den gamle Robinsonvinnaren. Jag brukar dyka in där ibland för ett gott skratt!! Det finns så klart bra bloggar och de jag följer ger en trevlig och intressant bild av bloggarens värld.

Nej, nu väntar tvätten ska hänga ut för det verkar som i dag kan bli en av de sista fina sommardagarna.

Den här bilden får sin förklaring i nästa blogg inlägg!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med om att livet är så glamoröst och enkelt utan några problem på de flesta bloggarna liksom på Instagram. Och det vet vi alla, att så är inte livet hela tiden. Livet är som en berg - och dalbana, upp och ned.

Jag brukar också läsa M Melins blogg, gillar hans bilder och funderingar.

/Trångsundsbon

sophie sa...

Jag finner dock Herr Melins blogg lite "full av sig själv"! Ha en bra vecka!!