fredag 24 augusti 2012

Regntunga skyar

Ja denna dag började allt annat svettigt som senaste inlägget tagit upp. I dag är det grått och regningt inte så kallt dock. Inne är det Totte på dvd som Knoddan fullkomligt älskar! Knoddan är förkyld och lite seg hon är så lugn jag nästan blir orolig. Natten var lite jobbig hosta och täppt näsa gjorde sömnen jobbig för henne. Så idag blir vi inne dels måste vi det då vi har en som ska kolla på kylen som krånglar och dels för att Knoddan bör hålla sig inne. Maken sover av natt och jag ska ev när han vaknat åka och handla lite till Knoddan såsom näsdroppar etc.

Veckan som vart var ganska full rulle då Knoddan och jag var ute en del på ärenden. I tisdags var vi på kyrkans loppis och hälsa på men det kändes lite trist faktiskt som man lämnat det bakom sig och man egentligen inte något mer där att göra. Få verkar ens bli glad att se en och så blev jag rent sagt förbannad när en av tanterna endast påpekande att Knoddan ser i "kors"!?! Något som aldrig kommit upp på besök hos doktor eller syster som ett problem. Nu tycker jag inte hon gör det heller men varför känner sig denna tant tvingad att säga det istället för att säga t ex vilka söta tofsar hon har i håret! Nej vi går nog inte dit mer!

I övrigt har det varit en del posten då jag sålt en hel del på Ebay vilket var kul. Men så klart är det någon köpare som krånglar. Vill ha varan skickad first class men betalar ekonomi! Samt en som bjuder på Knoddans vagn jag säljer och vill ha den skickad (?) när det tydligt står den är för pick up only! Ja, ibland är det mer jobb med Ebay än man vill ha!!

Nu ska vi kurera snuvan och vänta på reperatörn för kylen!

Trevlig helg önskas!!


Förra veckans besök i parken med jordgubbspaus!!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad trevligt det ser ut med en jordgubbspaus!

Ha en bra helg!

/Trångsundsbon

Sophie sa...

Detsamma hoppas ni har lite sommar kvar!