söndag 14 april 2013

Söndag igen!

Ja, nu har det fallit sig så att det senaste inlägg var skrivet förra söndagen. Det har varit lite mycket att göra och en hel del, "jag orkar inte" samt en massa "jag kan inte bara skriva om hemlängtan" senaste veckan så noll inlägg.

Så det blir en dikt istället då min kreativa (?) hjärna kommit på den ultimata dikten om hemlängtan. Nu väntar jag bara på att Svenska Turistorganisationen ska höra av sig........


Sverige
 
Jag låter mitt rågblonda nåja, cendrefärgade hår fladdra
i vinden
 
När jag genom sommarnatten rider fram
på min dalahäst
 
och låter midnattsolens strålar värma mina
lovikaklädda händer
 
Vi stannar vid myren för att plocka bär som vi delar rättvis
med ett troll
 
Ser en älva dansa förbi och på avstånd går
skogsrået sakta
 
En still stund i en John Bauer skog hör vi i fjärran
Näckens violspel
 
Den påkar och lovar att allt
ska bli bra
 
Med filmjölken forsande i mina vener rider vi vidare
hemåt
 
Bra för att stanna vid Högdalsgrillen för en sen
kokt med bröd
 
Till slut somnar jag tryggt lyssnades i min lilla säng till radions
Vid dagens slut
 
Dalahästen står åter tryggt i hyllan.




4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken dikt, du är kreativ! Det är väl ett utmärkt sätt att göra sig av med lite hemlängtan till Sverige.

/Trångsundsbon

Sophie sa...

Tackar ja nu har jag fått ut tills vidare. Men har lite planer ta en vecka i maj och hälsa på syster med Knoddan vore kul!! Ha en god vecka!!

Anonym sa...

Hejsan!

Vill du ha lite roligt ska du lyssna på detta klipp. Det är radiolyssnaren Mariana som får ett utbrott. Hon är minst sagt upprörd.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2689&artikel=5502632&play=4516504&playtype=Ljudklipp

/Trångsundsbon

Sophie sa...

´Låter kul ska kollas upp, tackar!!