torsdag 25 april 2013

Kaos är granne med Gud....icke han bor i Hull och har fullt upp!!

Ja, inte har vi det kul här på femman inte. För några veckor sedan märkte jag att den vattentaken vi har i ett skåp på övervåningen läkte. I köket har vi en boiler som har med gasen att göra det fixar varmt vatten  och värmen. Fråga mig inte hur och varför jag fattar ändå inget allt går ju på gas här tror nog hälften av befolkning gör det med!!! Gubbe kom och kollade det var en spricka på tanken så han stängde av varmvattnet i tisdags och då försvann även värmen. Så det har varit några trista dagar där man fått tvaga sig genom att värma vatten och stå med hink och skopa i duschen. Pricken över allt var ju att även värmen försvann och det har nu varit varmare ute ÄN inne, inte najs alls.

Men värst av allt är att inte kunna duscha eller ta ett bad. Så idag kom gubbar i ottan och skulle ut med gammal tank in med ny de höll på nästan hela dagen. Allt skulle sedan var klart de åkte iväg värmen kom men inte något varmvatten... Hörde ni något skrika var det jag! När ska man få sin efterlängtade dusch.......???

Till råga på allt lyckades de när de tog ut gamla tanken, som tydligen hade vatten kvar i sig, orsaka en läck ner genom, JA FRÅGA MIG INTE, ner genom kökstaket så det läckte på hyllan där jag har min kokböcker. Så klart blev några vattenskadade och förstörda även om de ska ersätta så känns allt just nu...blääääääääääääää!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ånej, vilken situation familjen Lill har hamnat i. Och Gud är som bekant inte den snällaste mannen. Han kan vara ond. Men förhoppningsvis kommer Gud hitta en annan familj att terrorisera snart. Och då blir allt bra med värme och vattenläckage igen.

Ha en bra helg!
/Trångsundsbon

Sophie sa...

Vi hoppas, vi hoppas!!