söndag 20 oktober 2013

Hard working weekend!

Ja, det hade vi igår. För jag har länge planerat storstäda köket, verkligen skrubba rent i varje hörn. Vi får ju besök i jul och nyår och jag vill det ska vara fint men kunde inte vänta då jag köpt lite nytt till köket. Då vi inte har fläkt i köket vilket är vanligt här och ibland kommer fritören fram, vilket också är vanligt här behövs det rengöras lite extra ibland.

Jag tömde köket på alla lösa saker och sedan skrubbade vi, Knoddan och jag. Varenda yta blev rengjord och så golvet med. Det tog ca två och en halv timme men det var det värt det blev jättefint. Jag satte upp nya gardiner och en ny röd rullgardin på dörren ut till trädgården. En lite söt krukväxt blev pricken över i. Jag gillar egentligen minimalt med saker men vi har så dåligt med förvaring en hel del får vara på bänkarna men det ser mycket bättre ut nu.

I dag sken solen och det var ca 16 grader och riktigt varmt så Knoddan och jag gick en promenad med docka och vagn. Det var riktigt skönt i solen. Sedan ska jag fixa söndagsmiddag till Knoddan och mig. Det blir lax och ungsbakad potatis med sallad, jag ska försöka mig på göra en hollandaise sås. Ska också fixa någon äppel efterrätt. Men efter det hårda jobbet igår ska jag också ta det lungt lite på soffan!!






Före rent men tomt
Efter


2 kommentarer:

Helena Högberg sa...

Det var bra gjort att skrubba allt på den tiden! Jag ska ta itu med all keramik jag har högst upp på köksskåpen, diska och torka. Det tar nog minst 2 timmar bara det :)

sophie sa...

Det får ta tid för känslan efteråt när det är rent och fint är ju underbar! Ha det gott!