söndag 27 oktober 2013

Veckan som var i väntan på stormen!

Veckan som var gick fort känns det som skulle sitta ner och skriva hela veckan men det blev aldrig av. Förrän nu! Vi började på måndagen med besök på sjukhuset för att kolla upp Knoddans öga och det blev glada nyheter, synen på det kelande ögat har blivit fem gånger bättre! Men vi fortsätter med lapp ett tag till. Fick veta att själva kelandet inte kommer gå bort utan operation men det kan bli bättre. Jag trodde man hade lapp för få ögat bli rakt men det är för att få det ögat att användas, hjärnan satsar mer på det andra ögat men med lapp tvingas det att använda det. I alla fall var det glada nyheter!

 På tisdagen var vi på coffee morning som hålls på ett lokalt folkets hus kan man nog kalla det. Det är helt ok men ibland känns det lite som vi går bara för att ha något att göra. Det känns som vi är miltals från de som kommer. låter säkert snobbigt men man får se det som ett socialt besök! Att små prata på ett annat språk är svårt tycker jag och ibland talas det inte om något som jag finner värt att prata om det blir väldigt mycket på gränsen till skvaller och "deras" grannar etc. Några gånger tas det upp någon nyhet, något som varit på TV eller något som hänt mer allmänt. Missförstå mig rätt det är trevligt men ibland önskar jag det vore liksom "mer".
Nu senast hade jag bakat en äppelkaka som jag tog med de två som jag gillar mest blev glada och gillade den men de övriga fick jag nästan truga ta en bit. Sedan var det bara de två som jag kommer bäst överens med som sa det var gott. Måste säga man blir minst sagt besviken och jag tror det dröjer innan jag bakar igen.

Resten av vecka var det något varje dag men det har jag glömt! I går var vi, Knoddan, jag och maken, på årets första julbasar i kyrkan där jag hjälpte till förr. Knoddan greps av speldjävulen och köpte en massa lotter och visserligen vann hon lite saker men många slantar fattigare blev det! Fast lite kul ska man väl ha!!

Sedan åkte vi till stan kollade lite samt åt lunch jag tog en pulled pork burgare med lökringar och pommes, vilket var jättegott! Vi kom hem sent på eftermiddagen och det blev mest relax och TV. Vi såg en film på kvällen på BBC3 Deja vu vilken var bra om än något komplicerad.

I dag blir det bakande då kommande veckan innehåller Knoddans födelsedag! På tisdagen när hon fyller år ska vi till ett lekställe sedan ska några komma hit för tårta. På onsdagen ska vi ha ett litet tea party för henne med några väl valda vänner. Det blir en köpt tårta på tisdag men på onsdag ska jag ha bakat lite, ska börja idag. Det blir chockladkakor, lemon brownies samt Victoria sponge. Har även köpt några goda småkakor då jag inte är så bra på just småkakor. Lemon brownies är som brownies men som namnet säger gjorda med citron och det är urgott. Fundrar även om jag ska ha en lite "macka" först så det blir riktigt high tea men det vat jag inte än om det blir det eller bara kakor.

De har utlovat storm men än är det soligt och blå himmel och milt dock lite blåsigt men ingen skymt av storm men man vet aldrig...



Victoria Sponge

Inga kommentarer: