lördag 5 oktober 2013

Busy week

Ja, veckan som var verkligen "busy"! I måndags var Knoddan och jag åter hos ögonläkaren för att kolla Knoddans syn och om det blivit bättre med brillorna. Det var något liten skillnad på vänster öga men höger öga har inte ändrat sig. Så det blir att köra med ögonlapp upp till 8 timmar om dagen. Det känns lite jobbigt men Knoddan hade inga problem alls med det och har varit så duktig så!

 

Men jag har lite svårt med själva lappen som hon har de har hippat upp dem och att säga de är färg-glada är att vara blygsam! Jag tycker nog det sett bättre ut med hudfärgade och en liten mindre storlek.

Sedan var det kaffemorgon på tisdag, vilket är något nytt vi börjat gå på. Det är några mammor och andra tjejer som träffas på vad är engelska motsvarigheten till folkets hus. På onsdagen var det en kaffemorgon i förmån till en cancervälgörenhet och då var vi där igen vi hade baka en äppelkaka då man sålde kaffe och doppa och de fick ihop över 50 pund. Jag skänkte ju en burk sylt också som jag nämnt tidigare. Det var kul att sedan få ett tack på deras facebooksida. De hade hoppborg så Knoddan hoppade säkert två timmar i sträck!





Torsdagen blev det stan för mig som skulle posta iväg lite som sålts på Ebay man blir alltid glad när man sålt lite men när portot dragits blir man lite mindre glad! Men det blev i alla fall lite tillskott i kassan. Resten av torsdagen blev det en massa hushållsarbete såsom tvätt, städa i badrummet och byta i Knoddans säng. Fredagen var Knoddan och jag och handlade lite.

Fick lite av en chock i torsdags när jag såg en bild av en äldre släkting på facebook. Person hade verkligen åldrats och såg lite "vild" ut och att personen log, men det såg lite väl ansträngt ut, så var det konstigt då jag nästan aldrig sett denna person le. Det är lite trist med vetskapen att denna person aldrig brytt sig det minsta om Knoddan men jag är inte förvånad.

I dag har vi sol och det är ganska varmt igen. Vi har inga planer för helgen vi tar det som det kommer!! Men vi passar på önska Trevlig helg!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med om att lappen var stor för ögat. Vad duktig hon är som använder lappen. Det var inte jag, men så skelar jag som vuxen också.

/Trångsundsbon

sophie sa...

Ja hon är väldigt duktig. Ska fråga om en mindre modell när vi ska dit den 21a igen. De menar om man kelar ser man dåligare på det öga märker du av det? Ha en fin vecka!!!

Anonym sa...

Japp, jag har sämre syn på ena ögat.

ha en bra vecka du med!

/Trångsundsbon