fredag 21 mars 2014

Fredagspyssel!

Då ena delen av vardagsrummet ser riktigt trevligt ut efter en lite upplyftning. Så kändes det rätt ta tag i resten, ja en del av resten av vardagsrummet. Stolarna till matbordet har sett så trista ut och slitna och behöver nytt tyg att kläs om med. Jag hade en stor duk jag inte längre använder som blev bra. Det blev en jätteskillnad och jag är mycket nöjd med resultatet! Det finns tyg kvar så det kommer bli två löpare, en till bordet och en till sideboarden. Funderar även på att göra tabletter eller vad det heter som man har tallriken på. Man bör väl kunna klä gamla hårda tabletter och sedan på något sätt lacka tyget så det blir en hård och avtorkningsbar yta. Ska kolla upp om jag hittar någon inspiration på nätet. Här är några bilder...



Före....

Efter....

Knoddan med sin IKEAstol och en nyklädd

På plats!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du är så duktig med att pyssla och fixa hemma. Jag tycker att det blev ett lyft med det "nya" tyget" på stolarna. Bra jobbat!

Själv köper jag saker att äta i hemmet. I dag kom jag hem med en massa lakrits från lakritsfestivalen. Onödigt men gott!

Helena Högberg sa...

Det blev verkligen stor skillnad på stolarna, mycket piggare färg! jag tänkte på tabletterna, det finns ju de som är i bara tyg, skulle inte det gå bra att göra? Bara att sy och tvätta när det behövs :)

sophie sa...

Tackar, tjejre!! Ja det är kul att fixa och det låter gott med lakrits. Ja, Helena blir nog att sy lättaste sättet men ska nog göra dem lite "tjockare" tyget är ganska tunt! Så det blir lite mer styrsel. Det är lustigt hur pyssel ger mersmak!!