fredag 1 juni 2018

Grannar som slåss!




I onsdagsnatt eller om det redan blivit torsdag då det var strax efter midnatt. Väcktes jag av höga arga röster, jag låg kvar och tänkte om det var en take a way som inte var ok och på grund av det höga röster! Men till slut tog jag fram till fönstret (top spot) och kunde då se och höra två arga grannar misshandla det engelska språket de var nr 8 och nr 9 som kommit ihop sig. Det var mörkt så svårt se vem de var men kände igen Herr no 8 och några från nr 9. Vad det rörde sig om vet jag icke med att de var arga var ingen tvekan om! Efter ett tag gick de in till respektive hus och det verkade lugna ner sig...men icke! Jag hade just lagt mig igen och hörde i bakgrunden polissirener men de åkte förbi.

Jo jo men sedan kom de tillbaka och så klart hoppade jag upp or sängen igen. Nu kom en svart bil och ut kommer fyra svartklädda (sexiga) poliser med dragna K-pistar läskigt. Det är då helt dött hos nr 8 och 9  men de går in direkt till nr 9 med dragna vapen och ficklampor ut kommer vad jag tror var pappa med händerna i luften och tas om hand av farbror polis. Sedan kommer en anna man i vitt ut i samma stil och tvingas ner på knäna allt medan mamman i nor9 skriker. Vitklädda mannen tas in i polisbilen det var minst 4-5 andra polisbilar där med. Det är dock ganska lugnt och en massa andra grannar har nu gått ut för att kolla! Hur tänker man då? Så länge det gick omkring poliser med dragna kpistar skulle jag aldrig gå ut!

Detta håller på i någon timme eller två. Sedan när det lugnat ner sig gick jag ut för att höra lite med de andra grannarna vad som hänt. Det visar sig att i nr 9 bor en son som aldrig går ut och det var han i vitt, han hade hotat Herr no 8 med ett basebollträ med då no 8 ringde polisen blev basebollträt en machete! I alla fall ett gräl om något som helt klart uträtade sig och bjöd på midnatt underhållning för oss andra. Det som är trist är väl att i nr 8 bor det tre barn äldsta kanske 13-14 och det är ofta bråk mellan mamman och hennes kille Herr nr 8, ej far till något barn. Dessa barn har haft polisen där förr, hemskt för vem tänker på dem.

Morgonen efter var polisen åter hos nr 8 och arresterade Herr nr 8 blev arresterad tillsammans med sin hund!?! Enligt säkra källor från annan granne var arresten för något annat, ja där ser man!!

Måste dock tilläga att jag bara för några dagar sedan sa till maken att det var lugnt som i graven här, trots det är lov och allt. Det har varit och är ett lugnt område men saker som detta händer överallt här i England. Finns t om tv-program om detta grannar som inte fikar ihop om vi säger så!

Bildresultat för neighbours fighting


Inga kommentarer: