fredag 8 juni 2018

Tiden går...

Ja, det rullar på i vanliga hjulspår livet och tiden. Men någon sommar verkar vi inte få hoppas bara den är runt hörnet. Det är inte så kallt men grått nästan var dag och ibland riktigt kall blåst, solen tittar bara farm då och då. Jag har en väder app på mobilen och den är riktigt bra från BBC och ger verkligen en ackurat prognos. På det sättet kan jag tajma in när jag ska hänga ut tvätten t ex. Jag tvättade igår då jag kollat dagens prognos och det började grått sedan kom sol och lite vind perfekt få allt torrt. Annars får man hänga inne och det är bara jobbigt och tar plats.

I morse tog jag Knoddan till skolan hade tänkt åka till stan men ekonomin är så dålig så det bir svårt om man frestat köpa något. Jag brukar faktiskt mest köpa det jag behöver online då man kan kolla olika priser och jämföra. Nu senast köpte jag ett par nya gardiner till Knoddans rum för ca 30 kronor. Knoddans rum ska fixas upp och om lite är det tänkt. Hon har rivit i tapet, ja inte nu utan när hon var mindre så det är dags tapetseras om ena väggen. Tapet är inköpt och därför var det kul köpa nya gardiner som matchar lite. Sedan ska vi möblera om lite. Allt är dock en överraskning då vi nog hinner göra det en dag när hon är i skolan. Hon börjar ju bli lite större och rummet ska väl följa med. Jag hoppas kunna spara pengar och köpa ett sminkbord med spegel som jag sett det är ju mindre än ett skrivbord men kan användas som det och det kommer se fint ut. Knoddan brukar inte vara i sitt rum så mycket men på sensate tiden har hon varit där mer lyssnat på musik mm.



Något i denna stilen hade jag tänkt till Knoddans rum.





Inga kommentarer: