onsdag 13 maj 2020

Skolan flyttar in




Visa källbilden


















Att ha sin Knodda hemma från skolan har varit  intressant. Finns ju ingen bättre än denna Knodda men ibland har det varit jobbigt för oss båda då vi är 24/7 med varandra. I början var det väl kul och skönt att kunna slappa lite, inga måsten men sen blev det mest förvirrat. Speciellt när man har press att hemskola. Knoddan fick med sig en hel del material sista dagen i skolan och lärare har två gånger lämnat mera. 

Men inte har det blivit mycket gjort började med ambition att minst en timme om dagen. Nog gjorde vi det några dagar men sedan blev det för svårt och jag märkte jag är ingen lärare. Grammatik och engelska har jag inga problem med men matten är så svår och så klart på engelska blir det inte lättare.

Nu får Knoddan göra lite när hon vill och de senaste uppgifterna vi fick var bättre, inte så mycket matte! Knoddan gillar att skriva berättelser och det var mycket sådant så det var bra. Vi hoppas dock att skolan börjar snart igen. På tv nyheterna var det reportage från Danmark där man kunde se hur de gjort och som alltid verkar Skandinavien bättre. Många här menar  att de inte kommer skicka sin barn tillbaka innan höstterminen börjar i september. Jag vet inte vad de fått för brev från fulviruset där den säger att i september är jag borta!?!? 


Inga kommentarer: