måndag 11 maj 2020

Nästan ett år senare...

..ja, nu sitter jag här igen och tänker i dessa konstiga tider vore det dags ta tag i bloggen!

Världen är sig inte lik och inte här i vårt lilla hörn heller. Skolan stängde i mars och Knoddan längtar mer än någonsin tillbaka. Efter vad man kan kalla smekmånaden har livet blivit mer tråkigt. Trots stöd från skolan har hemskolning gått rätt ut ur fönstret. Vi har tur att Knoddan är duktig i skolan och ligger framme och bra till. Men ibland blir det lite "jobb" men mest blir det ipaden här hemma.

Har vi tur är vädret fint och vi är ute i trädgården vilken tur man har den i dessa tider!  Knoddan har den senaste veckan lekt lite ute med grannbarnen. Tyvärr har det inte alltid varit löst och ledigt, Knoddan fick ett litet sammanbrott för några veckor sedan, vilket var jobbigt. Men som tur är varade det inte länge och nu är vi på rätt spår igen! Knoddans pappa har jobbat genom allt detta och är inte hemma lika ofta. Men är man behövd så är man!

Nu hoppas jag du tittar in igen här och jag ska skriva lite mer inlägg! Måste skärpa mig för bloggen har varit så kul att skriva och jag fick ju en riktigt god kompis genom den, vilket är helt fantastiskt!


1 kommentar:

Anonym sa...

Så kul Sophie du skriver på din blogg igen. Kram Yvonne 😎 😊 🤗