söndag 8 juli 2012

Regn igen!







I dag har vi regn igen trots att det var fint och sol igår trodde lite att nu har sommaren kommit men icke! Så jag våttorkade golven och trappan idag tänkte är man inne så lika bra göra lite nytta. Annars verkar jag knappt hinna något tycker jag. Men jag är på gång hela tiden med städ, mat eller plock!! Hur underbar än Knoddan är så tar allt lite längre när hon skall vara med vilket i och för sig är trevligt. Jag har fixat det hon ska ha med sig på semestern och maken har koll på sitt men jag har inte ens tänkt vad jag ska med. provade dock en klänning jag köpte billigt på Ebay för ett tag sedan men den var för stor speciellt över bysten. Det är en snygg sommarklänning men den får vara hemma kanske jag säljer den igen på Ebay eller syr in den.

Knoddan sitter vid sitt lilla bord och leker med sitt Sylvainhus och familj och jag ska ta itu med maten blir lasagne idag. Sedan hoppas jag Knoddan somnar lugnt ikväll för maken och jag har planerat se den engelska versionen av Wallander som kommer med nytt avsnitt ikväll. Tror jag svänger ihop lite pannacotta också då vi har så goda engelska jordgubbar!!


2 kommentarer:

Marina D sa...

Hej vännen!
Låter som en fridfull tillvaro som störs av regn, där precis som ofta här, suck...
Kan inte minnas när jag var så deppig en juni månad som denna, mkt pga av icke-sommaren som tvingar om planerna i ett. Nu ska dock här inte klagas, juli sköter sig tycker jag, och ska iväg till Budapest på fotoresa om ngr dgr, blir underbart!
Kommer hem 16/7, så d vore attans om vi inte kunde ses en liten vända! Hoppas...;-)
Vi hörs när ni kommit och ser om vi får ihop ngn timme eller två!
Kram Marina

sophie sa...

Vore Kul kompis!!