onsdag 11 juli 2012

Samlade tankar....



Jaha, nu börjar nedräknning för SEMESTER! Känns så skönt att veta att vi ska byta miljö och förhoppningsvis relaxa lite. Vädret bryr jag mig inte så mycket om hoppas dock på uppehåll! Sedan är det glädjande att Knoddan ska trampa svensk mark för första gången!! Jag är så trött på Hulla mulla för tillfället läs jämt. Jag har dock inte hunnit packa mitt än men hoppas göra det i helgen.

Ska även färga håret det blev lite "melerat" efter experimentet härom kvällen. Det ser i för sig ok ut men jag ska testa lite ljusare hårfärg.

Lite mystik har dock gett sig till känna här hemma, det började i slutet av förra veckan. Knoddan och jag hade lagt oss tidigt maken såg på TV. Plötsligt hördes två "knackningar" på tvättkorg som är gjord i stål. Trodde det var katterna men det lät inte som det och jag hoppade till. Tänkte inte mer på det men sedan har det varit en massa konstiga OCH oförklarliga ljud. Tänkte en massa på pappa vet inte varför, lustigt nog pratade jag med syrran och hon hade också haft honom en massa i tankarna dessa dagar!!

Så i dag sov Knoddan och jag middag två timmar, jag tänkte först inte sova men det var så skönt få sova en stund. Då poppar farsan upp i drömmen iklädd sin gula favoritjacka, vi åker bil och han säger när vi passerar korvmojen i Rågsved. -"När folk trodde jag jobbade hängde jag vid korvkiosken!!" Så typiskt pappa, crazy humor!! Så klart saknar jag honom än mer nu!!

Fast det är klart det är inte åska man hör då och då utan farsan som drar ett skämt i himmelen och änglarna som skrattar!!

Inga kommentarer: