onsdag 14 november 2012

För mycket föööör tidigt!!

I går köpte jag den "damtidning" jag brukar köpa varje vecka. Den heter Woman och har lagom med kändisar och annat trams så jag tycker den är bra. Men den var full med jul, hur ska man klä sig, vad ska man äta vad ska man ge, vad ska man få, vad ska man göra etc etc! Jag fick lätt ångest och ilska det kändes som jag plockat upp själva JULBILAGAN inte tidig november numret! Klart har det varit en massa i affärerna redan med nu börjar jag känna det är för mycket kommers i julen. Nu satte jag i och för sig i mig 7 st en och halv liters flaskor julmust under besöket hos mamma. Jul är ju must men all denna köpiver som säkert tagit tag i lilla Sverige med är för mycket. Men här har grannar redan börjat julpynta! Sedan anser de ju att julen inte ens har börjat på julafton, den har lite betydelse det är morgonen på juldagen som gäller. Bara det verkar ju hel dumt, jul ska ju firas i mörker!!

Jag får stress för få pengar att räcka tur nog fick maken som tack för han jobbat på sitt jobb i fem år, välja ett presentkort på 50 pund. Han valde smart nog leksaksaffären så Knoddan har en hel hög med leksaker som väntar. Jag tog upp detta med Knoddan om att julen kostar pengar, en massa pengar och Knoddan klok som en bok sa mamma du får köpa pengar!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe kul kommentar från Knoddan! Nackdelen med julen är att den kostar pengar. Även om man väljer ett mindre mat på julbordet samt köper julklappar till få utvalda.

Jag ska köpa en julklapp imorgon till min pappa sedan är jag klar med dem.

/Trångsundsbon

Marina D sa...

Visst är det för tidigt med all julhysteri!
Jag var på Ikea i Oktober och fick redan då kryssa mellan julpyntet, ofattbart...

Varit inne extremt lite på denna sida de sista månaderna, kul och beundransvärt att du skriver här fortfarande med småbarn och allt...
Kram Vännen!