lördag 10 november 2012

Min man svensken!?

Som sagt så var vi hos mamma en knapp vecka då vi inte hann ses så mycket i somras. Det var faktiskt en bra ide, på så sätt kunde vi dels få två semestrar samt så fick Knoddan verkligen rå om sin momo! För att inte säga att även momo fick rå om sin Knodda!!!

Vi firade också mammas 75 årsdag vilket var kul då vi träffade en massa goa vänner och familj! Det var skönt relaxa lite även om vi inte hann träffa alla vi ville träffa men vi kommer igen! Det var konstigt men även underbart vara hemma i barndomshemmet och även gå i gamla fotspår rent bokstavligen. Vi gick där jag gått och det kändes fantastiskt nästan lite religiöst att se Knoddan gå där jag gått!! Vad jag längtar hem....det är inte var man lägger sin hatt som är ens hem utan var ens rötter finns. Så är det för mig i alla fall jag är en liten svenska som vill hem till hemlandet!

Maken då,  jo då vad ska man säga efter att han frågat om jag inte kan fixa rårakor och fläsk som vi åt på Tant Åkes Husman ! Inte nog med det han vill ha en dag i veckan där jag ska lära honom svenska och så anser han att Huddinge är det bästa stället han sett i Sverige hittills!! Han har också bett mig fråga mamma/svärmor, som han har ett mycket gott förhållande med, om vi inte kan åka några veckor i sommar för han vill fixa en massa åt henne i trädgården! MEN det är inte nog som en äkta svensk vill han åka Ålandsbåten på en 24 timmarskrysning!! Jag tror jag döper om karln till Nisse!!


3 kommentarer:

Marina D sa...

Ha ha ha, här fick vår Norman skyhöga poäng av mig, hälsa honom det! :-)))

Sophie sa...

Det ska jag göra antar jag redan var på toppoäng! Ha det gott kompis!

Marina D sa...

Joru, ha ha!
Kram till världens bästa Sophie! :-))