söndag 18 november 2012

Liten rapport.....

...från de senaste dagarna kommer här! Jo, i fredags var maken ledig så jag passade på gå till kliniken där jag får min värktabletter för min hemska mensvärk. Som tur är behöver jag bara gå dit var nionde månad! Jag får en batch med tabletter som räcker lääänge!! Kunde nog gå till min så kallade husläkare men de är så knäppa så jag bryr mig inte om att jag får vänta några timmar på kliniken. Då jag inte går dit så ofta får jag nästan varje gång gå igenom min hälsa dvs svara på en massa frågor om den. Jag är glad att jag kan svar nej på det mesta och på pappert ser jag frisk ut och kommer leva till jag blir 235 år!

När syster frågade om jag ville tillägga något sa jag att jag lider av hemlängtan! Hon beklagade att hon inte kunde hjälpa mig där men rekommenerade jag skulle se på BBC4 som visar en massa nordiska deckare. Det gör jag redan och nog lindrar det lite.....

Jag blev lite tårögd häromdagen när Knoddan rabblade upp namnen på alla vi känner och de som betyder något de flesta i Sverige. Hon sa ..,snart kommer Marika och Ludde och Wille och Maria och Arne och Shirley och Bea och Jack som jag ska leka med och momo och Paulette och Marianne som jag ska gosa med och en massa andra och alla skulle få gos. Om alla nära och kära var närmare eller om vi var närmare dem vad mycket mys det skulle bli!!!!

På lördagen började Knoddan och jag och julshoppa lite. Julkort och foton som ska med är på beställning sedan skall allt packas och skickas hem till Sverige, ja det mesta går dit. I dag blev det en massa tvätt och städ för min del mest pärlplatta för Knoddans del men imorgon skall vi nog börja packa in lite julklappar!!


Inga kommentarer: