söndag 24 mars 2013

Kyla!

Jag läste just Expressen online och såg att de rapporterat från ett kallt Storbritannien. Ja, det har varit kallt här i vårt hörn också. Började väl i fredags fast det har varit en kall vår hittills, sedan i går var det blåsigt på gränsen till storm och snöblandat regn. Det var kallt ute och kallt inne vinden ven i väggarna och när jag la mig igår var det trevligt nog endast 13 grader i sovrummet, najs!

Vi skulle mött Shirely i stan igår på dan då hon hade ett påskägg till Knoddan och vi skulle ta en fika. Men hon ringde på morgonen och vi ställde in. Knoddan och jag hade nog kunnat gå ut vi är ju Svenskar!! Men det blev en inne dag och då det var så kallt inne att jag mest satt under en filt och såg på TV medan Knoddan lekte. Sedan på kvällen tog vi ett varmt bad det är det enda sättet få upp värmen!!

Knoddan nattades och somnade in under täcka och extra filt så jag gick ner och såg lite mer TV samt surfade lite. Sedan vid 10tiden gick jag upp men om sagt det var kallt i sovrummer så det blev extra filt på täcket OCH morgonrock. Jag hade börjat se en mycket bra om än hemsk film från Tyskland. Det är BBC4 som visar film från hela världen och utan reklam vilket är trevligt. Men gårdagens film var väldigt bra men som sagt hemsk då den handlade om mord på barn och pedofiler, usch. Men jag ville ändå se slutet och tänkte det skulle vara varmare ligga i sängen.

När det var cirka 30 min kvar ja, då försvann elen!! Jag fick lätt panik då Irland hade 50.000 personer förlorat elen och det kunde ta dagar innan den kom igång! Så jag fruktade det värsta sedan är all värme elektrisk och det var kallt nu hur skulle det då bli om den var borta flera dagar.

Jag hörde några grannar prata utanför men inte gick jag ut i kylan för att konstatera det uppenbara, fast jag hörde att någon ringt någonstans och det skulle ta någon timme att komma igång igen. Det tog lite mer än en timme och så kom elen åter. Jag kunde inte somna när det var strömavbrott och först när det kommit tillbaka somnade jag. I dag är det inte riktigt lika kallt men inte långt ifrån det blir nog en kall påsk också. Men det kommer vara varmt i huset då syster och lilltrollet kommer nästa vecka då kommer mysets varma eld lysa!!


Inga kommentarer: