fredag 8 mars 2013

Fredag...



Jaha, nu är fredagen här veckan har gått fort! I dag är det också internationella kvinnodagen så grattis till mänsklighet!! Dag har hittills varit rätt trist ven om klockan inte ens är nio ens på morgonen. Knoddan vaknade vid halv åtta och vi gick upp lite efter det kom maken hem från nattskiftet. Han ska sova lite sedan gå till doktorn vid tolvtiden. Jag hade tänkt att Knoddan och jag skulle åkt till stan och köpa lite tulpaner. På söndag är det morsdag här en affär säljer 30 rosa tulpaner för en fem pund och det skulle jag vilja ha! Men det tar vi i morgon istället för i dag regnar det också inte alls kul.

Så i dag blir det inget speciellt lite städande måste byta i sängarna blir det nog samt Knoddan och jag ska pyssla lite har jag lovat. Skulle också behöva städa i den stora garderoben men det vet jag inte om det blir av. Jag hoppas dock att den huvudvärk jag vaknade med kommer ge med sig. Det ser ut att bli en lite trist dag men man får väl ta sig kragen och göra den lite roligare. Det är sådan här dagar man längtar hem till vänner och familj vore kul om man kunde gå över eller bjuda över någon på en fika!

Jag bjöd ju en kompis för ett tag sedan på lunch, vilket var trevligt. Kompisen är ju den tant jag umgåtts lite med som jag mötte på C of S loppis. Hon är trevlig men ibland blir jag lite ja, både sur och ledsen som när hon kom hit jag gjorde fin lunch som visserligen uppskattades men hade ju varit kul få en lite blomma eller nåt när hon kom. Är det jag eller, som tycker man ska ha med sig något när är bjuden?? Sedan vore det ju kul om hon ringt någon gång efteråt och kanske tackat samt hört hur det är men jag har inte hört något, jag tycker i alla fall det är lite trist!!


Bästa kvinnan i världen!!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Hon har blivit långhårig, den lilla tjejen. Hon passar i det.

/Trångsundsbon

Sophie sa...

Ja det växer otroligt fort, jag klipper luggen jämt känns det som! Ha en trevlig helg!