söndag 7 juli 2013

Hetta!

Nu kom den hettan med besked och gårnatten var hemsk! Enda nackdelen med värmen att nätterna blir näst intill olidliga. Har fått ta bort alla täcken och bara ha påslakanet då blir det lite lättare att sova. I går kom värmen på riktigt och det var nog första heta dagen denna sommar. Vi var i Pearson Park som ligger på andra sidan stan det skulle vara lite kulturgrejor som verkade kul det började dock inte förrän klockan tolv vilket gjorde det blev hett värre. Men vi hann i alla fall se lite teater, höra lite musik och lite dikter. knoddan fick leka lite i lekparken samt åka en karusell.
Sedan kände jag mig lite mör och Knoddan började tappa sugen så vi åkte hem. Väl hemma mådde jag lite illa kanske pga värmen  så jag tog det lugnt. Knoddan var ute lite men tyvärr blev resten av dagen OCH kväll ganska förstört av idioterna som bor snett bakom oss. De vräkte på musik så det var nästan olidligt vara ute. Trist är bara förnamnet!!! Vi har tidigare sagt till men bara fått svärord tillbaks, vi ringde då polisen som faktiskt kom och sa till dem. Bara för att jag ett par dagar senare skulle få utstå en hel harang av svärord riktade mot maken av kärringen som bor där. Så ska man klaga är frågan i dag känner jag att jag hellre går in sol eller ej!

Jag idkar kultur!

1 kommentar:

Anonym sa...

Halloj!

I Stockholm var det också varmt igår, men jag var bara ute halva dagen. Jag såg på Wimbledon, något jag antar många i Storbritannien också gjorde.

Grannar kan vara riktigt störande. Min granne ovanför mig tror att rabatten och delar av området utanför är hennes privata askkopp. Det ligger massvis med fimpar. Så jäkla ofräscht!

/Trångsundsbon