onsdag 3 juli 2013

Sista gången....

I morse gick vi iväg till play group igen, det är bara tre gånger kvar nu innan de stänger för sommaren. Men jag tror vi inte kommer gå dit mer numera är det över 30 barn där vilket känns på tok för mycket. Inte bara det spelar in utan faktum att det inte är alls kul mer varken för Knoddan eller för mig, så klart är det för Knoddans skull inte in min vi går dit. Men nu är det som sagt inte kul mer pga många barn blir det en massa skrik och bråk och även om det påpekas att man måste ha koll på sin egen unge verkar ingen bry sig. Vi är en liten klick "ursprungsmammor" som varit där längre men folk verkar tro vi ska göra allt, passa ungar samt vad som gör mig arg plocka undan efteråt. Jag har hjälpt till och gjort det en del men också sagt vi måste se till all hjälper till någon gång. Men få gör det.

I början var det ju kyrkan vi är i medlemmar som hade gruppen och det var mycket bättre mer ordning samt faktiskt roligare. I dag kände jag det var nog som när jag hälsade på en mamma och hon bara ignorerade mig sedan ser jag hur Knoddan som är den enda som inte tar saker från någon. plockar upp samt leker normalt inte trivs riktigt. Det är också två bröder där som är helt vilda och elaka även om mamman säger till dem så skärper de sig inte. Det blir vilt då de är så många barn och de flesta mammor sitter bara och glor. Pricken över i blev i alla fall när vi sjöng och då vi sjunger en "hejsång" där alla barns namn nämns. Vi tar tre barn i taget och när hon som höll i det sa två namn och det tredje "Finton" skrek hans mamma Det är Fenton inte Finton, har jag sagt!!! Jag såg hur det riktigt blev som en örfil i sångledarens ansikte!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det lät inget kul. Många mammor daltar för mycket med sina söner. Sönerna får bråka och stoja med flickorna ska vara tysta och snälla.

Det kan var mycket tröttsamt med barn och dess föräldrar.

/Trångsundsbon