måndag 1 juli 2013

Trist sommar....

Hittils har inte sommaren visat sig från sin bästa sida alls. Nu har vi alla fall haft två dagar med lite varmare vind alltid något! Jag har dock förlorat hoppet lite att det ska bli någon riktig värme. I dag åkte Knoddan och jag in till stan jag skulle leta shorts till mig själv, så någonstans kanske jag hoppas på värme ändå!! Men jag hittade inga verkade bara finnas långa mer byxor i stilen än shorts. Får kolla vidare på nätet tror jag. Vi körde en fika på Costa vilket alltid är gott och piggar upp. Om man bortser från vädret så känns sommaren ganska så trist, vädret gör ju att man sitter inne mer och en del sommaraktiviteter får vänta som t ex bada bassäng. Knoddan vill så gärna bada men det är för kallt tycker jag.

I parken har de en vattenlek som är både svalkande, på en varm dag och rolig men den har vi inte ens besökt än! Jag hade kollat väderleken som sa imorgon ska det bli sol men såg den åter just nyss och icke nu ska det bli regn!! Så imorgon vet jag inte vad vi gör. Maken har jobbat natt tre nätter nu och har en kvar, när han jobbar blir det väldigt full on. Knoddan är underbar men då hon inte vill ligga i sin säng hela natten är vi tillsammans precis hela tiden. Givetvis kul men också lite jobbigt jag hinner inte med mig själv liksom. Har en del brev som ska skrivas, saker som ska fixas mm. Det får jag ta när maken är ledig helt enkelt.

Knoddan är kul just nu det är mycket mamma hela tiden som mamma du är snäll och mamma du är fin. I över huvudtaget säger hon mamma mycket vet inte varför, bäst är nog när vi vaknar på morgonen och jag får en hand "slagen" i ansiktet med orden Är du vaken mamma? Mår du bra mamma?? Andra favoritordet för henne är nog "gärna" det sätts in lite här och var i meningarna och det kan jag inte klaga över det låter så trevligt!!

Nypa moster i näsan gör Knoddan gärna!

Inga kommentarer: