fredag 16 augusti 2013

Glasögon.

I går var vi på sjukhuset här för Knoddan skulle kolla synen, det var jag som sagt till vår doktor jag ville det skulle kollas upp. Inte för att det verkar som hon har dålig syn utan för hon kelar på ena ögat. Jag trodde det skulle snabbt men vi var där från halv tio till halv tolv! De var jättevänliga och snälla alla vi såg för det var olika innan vi såg farbror doktor. Att de sedan uttalade vårt efternamn helt korrekt är jag inte van vid men gör mig glad. Knoddan har ju bådas efternamn och mitt uttalas alltid fel.

I alla fall behöver Knoddan brillor det kelande ögat används inte lika mycket som det andra hon är även långsynt och lite astigmatisk. Förhoppningsvis ska glasögonen hjälpa till med kelandet och det ögat börjar "jobba" det med. Knoddan var så duktig hela tiden fast det blev en massa tester och droppar i ögonen. Hon var också positivt inställd att få glasögon och efter sjukhuset gick till Boots och kollade bågar. Vi hittade ett par som blev bra och Knoddan gillade. Barn får gratis brillor här fram till 16 år. De vi valde kostade dock 10 pund men det är ok för de var bättre och skulle sitta extra bra sedan är de extra tåliga. Nu hoppas jag att allt går bra att hon inte krånglar utan bär dem jämt. Vi ska tillbaka till doktorn om sex veckor och kolla upp.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Halloj!

Hoppas skelandet blir bättre med glasögonen. Och vad bra att hon är positiv till att använda glasögonen. Det underlättar för henne och dig.

/Trångsundsbon

sophie sa...

Ja, det känns skönt att hon är så positivt inställd. Doktorn sa att hon kanske kommer behöva brillor hela livet med kelandet skulle bli bättre.

God helg önskas!!