söndag 29 september 2013

Fridfull söndag

Som sagt söndag i dag och vädret bjuder på sol och vind. Det är inte så kallt så tvätten kan hänga ut. Fixat lite i köket och tvättat fönstren i vardagsrummet, tyvärr kommer inte fönsterputsarna som kom en gång i månaden längre. Det märks fönstren är inte alls så fina som de var innan sommaren men det är svårt tvätta dem speciellt på övervåningen!

Maken sover och är ledig i dag när han vakanar ska han ta med Knoddan och köpa lite middag. Det är så pass fint väder jag känner jag borde ta Knoddan på en promenad men jag är lite trött pga förkylningen och den envisa hostan som håller mig vaken på nätterna, inte kul alls. Både Knoddan och jag har dragit på en seg förkylning som inte verkar bli något eller inte vill försvinna. Så det känns bra att Knoddan får gå ut med pappa om än bara till matäfferen. Den kommande veckan blir det fullt upp, doktor för att kolla ögonen i morgon sedan tisdag coffee morning och på onsdag coffee morning där det ska samlas in till Macmillan som har med cancer att göra. Tänkte jag ska baka en äppelkaka Swedish style samt ge en burk sylt jag gjort till det lotteri som ska hållas.


En av dessa tar jag med tror det blir jordgugg/rabarer varianten

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad duktig du är som gör egen sylt. Jordgubb7rabarber låter jättegott!

Vad lyxigt med att ha haft en fönsterputsare. Det är så trist att pusta fönster.

Hoppas förkylningen går över, men ibland kan det vara långdraget.

/Trångsundsbon

sophie sa...

Ja det är en riktigt god kombo! Ha en trevlig vecka hört det börjat bli kallt.....