torsdag 17 april 2014

Panik!

I går natt fick jag panik!! Knoddan och jag la oss vid 22tiden och hon somnade om efter hon sovit på soffan och jag fortsatte se lite TV. Jag dåsade av och vaknade till att det luktade så konstigt. Först tänkte jag det var bara något "naturligt" men ju mer jag luktade och mer och mer blev det klart det luktade bränt. Jag flög upp ur sängen och tände lampor jag stängde av TVn trodde det var den men det var inte därifrån lukten kom. Ute i övre hallen luktade det mer, stickade kvävande lukt, äckligt!! Jag sprang ner för trappan tyckte det såg rökigt ut i hallen min första tanke var kolla spisen men inte var det den. På nedre våningen luktade det mer när jag öppnade dörren till vardagsrummet nu var jag panikslagen till max. Ringde maken medan jag kollade TVn och när jag gick till datorn stank det! Jag var säker det brann i den!! Jag drog ut sladdarna men när jag reste mig och vände mig mot fönstret bredvid kände jag lukten kom utifrån. Jag gick ut på baksidan och det var både kväljande och stickade "röken" men man såg ingen rök!

När jag gick upp till bakre sovrummet och öppnade fönstret som varit öppet tidigare, kunde jag känna det kom utifrån sedan såg jag också lite svag rök. Efter ett tag tittande med huvudet utanför fönstret såg jag att det var en eld vid ett hus lite längre bort. Men konstigt nog knappt någon rök men man såg eld reflektera sig mot husväggen. Lukten var bara för jävlig usch!

Jag gick och la mig men det tog ett tag innan jag somnade. Det var så pass läskigt trodde verkligen huset skulle brinna upp!



Men nu önskas.....

   
                                                                      

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det lät inte som en trevlig upplevelse. Tur att det inte var hos er det brann.

Önskar dig en glad påsk!

/Trångsundsbon

sophie sa...

Ja verkligen. Ha en god påsk i Trångsund!!

Helena Högberg sa...

Men usch vilken panikkänsla det måste ha varit! Hemskt! Hoppas att den fortsatta Påsken blir lugnare :)

sophie sa...

TacK Helena, ja det var läskigt och får en att tänka, vad gör man om det är på riktigt! Påsken har varit god med en massa svenskt godis!! Hoppas du har en fin påsk med!