fredag 3 juni 2011

Att hinna eller att ej hinna...det är frågan?!

Ja, tiden har ju som sagt blivit så mycket kortare numera och verkar gå fortare. Vilket resulterar i att jag inte verkar hinna något, jo klart jag gör men en hel del hinner jag INTE alls! Dagarna går åt till Knoddan som det ska vara så klart!! Men ibland känner jag att jag inte hinner med just JAG, MIG själv. Det är självklart att Knoddan kommer i första hand att hennes behov tillfredställs och att hon har det bra. Jag får så mycket tillbaka av min lilla ängel så det är inget besvär. Men samtidigt känner jag så mycket krav....ger jag Knoddan rätt mat, får hon tillräckligt med grönsaker/frukt...kommer hon upp i sina fem och dan som det tjatas om!! Får hon tillräckligt med stimulerande lek? Sedan känns det lite trist jag aldrig hör någon säga inte ens maken....Hej Sophie vilken bra mamma du är!!

Sedan allt annat tvätt, hushållsarbete mm. Jag håller allt dvs huset under kontroll dammsuger varje dag plockar! Igår åkte vi till stan för att posta och handla lite sedan hem då lekte jag med Knoddan vädret var så fint så vi var ute med lilla poolen sedan dammsög jag, tvättade och hängde ut all tvätt. Sedan natta lillan, gå ner ta in tvätt och vika den samt koka jordgubbsylt! Norman var hemma vilket gör mig lite förbannad att jag får göra så mycket, nu sov han på morgonen då han jobbat natt och jag begär inte han ska strunta i det men jag skulle uppskatta lite hjälp! Jag har nog lite hårda krav på mig själv och mitt hem och jag gör faktiskt det mesta själv för då blir det bättre gjort men men men jag börjar känna mig lätt överarbetad!! Jag känner att om någon frågar mig om en tjänst så spricker jag....

Igår ville Norman att Knoddan skulle vara lite längre uppe vilket gjorde det tog MIG dubbelt så länge få henne att somna..... Nej, lite förståelse för de rutiner vi skapat skulle uppskattas. Klart Norman som är hemma så lite bara vill göra det som är "roligt". Jag skulle vilja hinna skriva mer blogg, skriva brev/email, noppa ögonbrynen mm mm. Nu får jag prioritera en massa vilket gör att jag ofta inte hinner göra något som jag vill göra...för jag är så trött nej inte trött utan utmattad!! Vad jag klagar men det måste man få göra ibland!!



Så här cool belv Knoddan i sina nya solbrillor!!

5 kommentarer:

Kimster sa...

Hej Sophie vilken bra mamma du är!!

Och det menar jag verkligen. Men kom i håg dig själv mitt i allt det där. Man är inte en dålig mamma för att man unnar sig ett bad, eller fem minuter för att noppa sina bryn. Knodda bör ha lite pappatid också när mamma behöver lite me-time. Och när mamma haft lite me-time, så blir hon en ännu bättre mamma!

Kimster sa...

Knodda cool by the way!

sophie sa...

Tack kompis precis vad en mamma behöver höra!! Kram!!

FIAN sa...

Sophie,vilken bra mamma du är!!!

Kjempeklem till BARA DIG!

sophie sa...

Tack Fia!! Skönt att höra!! Kram tillbaka!