söndag 21 oktober 2012

God natt!!

I fredags var maken på ett möte på sitt jobb. Typiskt nog lägger det alltid möten på den dagen han är ledig!! Det var hans första lediga dag efter tre nattskift men halva dagen går ju bort då han måste sova. Han fick i alla fall gå upp tidigare och åka till jobbet. Väl där kom det en härlig chock , han visste det skulle handla om nya arbetstider. Chocken bestod i att nu måste han jobba permanent nattskift. Hej hopp kul......ICKE!!!!

Det blir fyra nätter och sedan fyra dagar ledigt och det är tolv timmarspass! Han jobbar en bladning av dag och natt nu och tolv timmarspass har det alltid varit. Jag är inte glad för när han jobbar natt känns allt jobbigare för jag får ha totalt ansvar för Knoddan och allt annat. Hur underbart det är med Knoddan blir det ju jobbigt även med det faktum att vi nte kommer se pappa/make så ofta. Det verkar inte så mycket han kan göra åt det men han ska börja leta nytt jobb efter nyår. Jag tror han börjar känna av dessa långa pass han är ju ingen ungdom. Sedan får man ju inte mer betalt om man jobbar natt eller helger. Helt galet!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Usch, att jobba natt är inte kul... eller det tycker i alla fall inte jag. Hoppas han lyckas hitta nåt annat jobb, men det är inte lätt i denna lågkonjunktur.

Själv önskar jag att min semester hade varit längre, det är så skönt med ledighet. Resan var mycket bra, dock kontrastrik, Nord - och Sydkorea skiljer sig ju en aning åt, om man säger så...

/Trångsundsbon

Sophie sa...

Tack för kortet låter som en spännade resa om än för kort! Ha det gott i höstrusket!

Anonym sa...

Vad brukar du sakna från Sverige under jul, när det gäller julmat? En kusin till mig ska åka till Chesterfield över julen och undrar vad man kan ta med sig som typiskt svensk julmat.

/Trångsundsbon