fredag 12 oktober 2012

Kvinnligt och manligt!

Det var några dagar sedan jag titta in här! Det mesta har rullat på som vanligt det vill säga i toppspeed! Var hos doktorn i torsdags efter varit hos syster som tyckte mitt blodtryck var för högt trots tabletter. Hon tyckte jag skulle gå till doktorn vilket jag då gjorde. Nu måste jag säga att de doktor man stöter på här är ofta av indiskt härkomst. Det är väl inget fel med det MEN det tyvärr ändå fel då alla jag mött har varit riktiga puckon!! Det enda undantaget var en kvinnlig läkare jag träffade och hon var den bästa läkare jag någonsin träffat!!

Systrarna man träffar är alla engelska trevliga, proffsiga har bara bra att säga om dem! Varför är det så här är hyser de indiska läkarna agg emot engelsmännen efter deras härjningar i Indien om i så fall varför straffa mig jag är ju svensk!!

Nu senast var det en doktor manlig otrevlig, arrogant och rent för jävlig och behandlade mig som en idiot. Ska nog säga en tjock idiot för han var rent sagt nervärderande när jag pratade om min vikt och hur jag försöker gå ner i vikt på ett bra sätt. jag orkar inte prata mer om idioten. Jag gick därifrån med mord av indier i tanken och full av antibantade!! Fick gå till syster efteråt  för ta blodprov, då hon tror jag kan ha problem med sköldkörteln som påverkar vikten. Jag sa detta till doktorn att syster och t om min lilla mamma trodde kanske det var något att kolla upp. Då säger han "varför sa du inte det tidigare" hallå jag är faktiskt inte läkare, det ska väl DU tänka på. Det lustiga var att han gav mig lite starkare tabletter, har tagit väldigt låg dos tidigare, UTAN att ta blodtrycket!

Väl hos syster spydde jag lite galla över doktorn och hon sa...detta har jag inte sagt men undvik gå på torsdagar och undvik Dr Tuhan och Dr Ahmed. Jag tackade för det jag inte hörde!! Jag är övertygad att de behandlar kvinnor sämre för maken har aldrig upplevt likadana problem.

I dag köpte jag omslagspapper då Knoddan ska på kalas på lördag. Vi köpte ett ganska neutralt papper med naivt ritade paket och tårtor.

När jag kolla kvittot såg jag det stod omslagspapper...kvinnligt!!!



Inga kommentarer: