söndag 21 juni 2020

6 månaders sommarlov

Ja, nu vet vi Knoddan kommer inte gå tilbaka till skolan förrän September! Trist tycker både jag och Knoddan. Men jag har aldrig varit en älskare av skolan så var jag i Knoddans kläder hade jag tyckte det var jätteskönt med låååångt lov. Knoddan däremot är rikgtigt ledsen och hon är besviken. Vi får hoppas det går bra när hon går tillbaka men de talar om längre dagar fast Knoddan går redan 8.30-15.00 varje dag och på onsdagar en timme längre då hon har gitarr klubben. Så när Knoddan är tillbaka börjar hon årskurs 6 och missat i princip ett halvår av årskurs 5. Som tur är, är Knoddan duktig i skolan och lätt att hänga med men det blir väl rena korvstoppningen !

Så vi får se till att sysselsätta oss dessa månader som är kvar till skolstart. Jag är dock stolt över Knoddan som igår tog mod till sig och gick med till den lokala coopen. Första gången på minst 10 veckor! Det har ju varit rena stasi här om att ange folk som bryter emot reglerna och skrik om polisen som borde arrestera folk. Detta har gjort Knoddan rädd inte konstigt! Detta virus och inte minst denna dåliga regering har mycket att stå till svars för! 



Inga kommentarer: