söndag 14 juni 2020

Tänkte ju det var ett gyllene tillfälle ta tag i bloggen under dessa konstiga tider. Men ibland känns det som det bara blir klagomål och prat om Corona. Här i England känns det som det är så mycket skrämselpropaganda och nu vet jag knappt ut eller in. Såg man kan nu köpa en grej som ser ut som krock som man ska ha fickan och så ska man kunna öppna dörrar utan att ta i handtaget! 

Under hela denna period har jag varit mer rädd för folk ska hoppa på en antingen påpeka man köpt något som de anser inte är livsviktigt eller man går för nära eller något annat. Viruset är ju inte kul men jag är inte så rädd för att få det, jag tror jag haft det vi december förra året. Nu har jag sett en virolog från Cambridge som sa man borde startat lockdown då och speciellt skyddat folk på äldreboende.

Nej, nog om det nu har Knoddan och jag haft helg och efter en solig och varm lördag blev det en grå söndag. Söndagar är ju redan det tråkigaste som finns men nu än värre! Knoddan vill inte gå promenad mycket för hon blev skrämd i början när de sa man kan få böter och man är ute "fel". Vi hade tagit oss ner till lokala affären och Knoddan såg två poliser och fick nästan hjärtstopp! Sedan dess kan jag inte få ut henne, jag varken orkar eller kan få henne ut mer än i trädgården, alltid något.

Från och mer imorgon måste man ha ansiktsskydd av något slag på bussen. Här var vi bor är det få på bussen speciellt numera. Några har det redan men vad de sitter fifflar med dem drar upp och ner, fingrarna i ansiktet hela tiden vilket man inte ska göra. Sedan har man astma eller någon annan sjukdom behöver man inte ha det så jag fattar inte meningen med det. Nu är det ju också sent påtänkt men allt har skötts så dåligt här.




Inga kommentarer: