tisdag 2 juni 2020

Rutiner.

Det är inte så mycket som händer här pga de om omständigheter vi nu lever i. Samtidigt är allt sig ganska likt men rutiner vi haft har ju försvunnit eller ändrats. Maken ahr ju jobbat igenom hela den perioden mer än vanligt och helt otroligt inte blivit sjuk men han är en av de friskaste personer jag känner. Han är ju ex army och tuffare än tuff inget biter på honom!

Nu när jag har eller hade börjat mitt lilla jobb så påverkades ju mina rutiner lite men som alltid städa, plocka, baka och fixa här hemma är sådant som faller på mig. Då hämta och lämna Knoddan till skolan upphört nu, är dagarna ibland full rulle eller dödligt långsamma. Jag hade i början massa idéer vad jag skulle göra och sådant jag inte hunnit med tidigare men det blev det inget av med dem ...än!

Nu har ju vissa barn börjat skolan igen fast många har gått hela tiden. Så fort det är ok för Knoddans årskurs så går hon tillbaka. Jag tycker det är en viss hysteri här alla verkar vara experter och säger någon något så hänger alla på ofta även om det som sägs inte har något bevis.

Som tur är har vädret varit fint och soligt så man kan om är lagd åt det hållit sola sig pepperkaks brun om man vill. Det är varken min grej eller Knoddas men vi är ute mycket och njuter av det fina vädret.


Inga kommentarer: