söndag 7 juni 2020

Nu är sommaren slut...

Så känns det i alla fall nu när vi haft några dagar med regn och åska, värmen har dragit den med. Detta väder gör den ganska tråkiga vardagen ännu tråkigare. Men vi kämpar på maken jobbar mycket och sköter mycket av mat shoppingen. Jag bakar en hel del men det har jag gjort jämt men nu har jag ett bra recept på bröd med torrjäst, som jag varit lite tveksam för att använda. Så härlig limpa var och varannan dag här!

Knoddan är dock svårare att aktivera fast jag gör en hel del med henne men hon får också se till han har något att göra. Vi har gjort lite hantverk men det ebbade ut men jag blev så sugen på börja virka igen får ta mig ut och köpa lite garn!

Vi tog faktiskt tag i alla lösa fotografier som väntade att sättas in i album. Numera har man ju mycket på datorn mm men finns inget roligare än att bläddra i ett album. Vi såg till att skriva datum, name och var det är tagit vid varje bild för framtida personer som kommer titta på det. Det tog några dagar men var både kul och bra få gjort. Nu har jag en massa från släktforskningen som jag gjort att sortera sätt in mm. Men det tar jag när jag ahr lite mer solo tid. Så klart är klänning kvar att börja på men det kräver också solo tid då det kräver koncentration får det vänta tills Knoddan är tillbaka i skolan, vilket jag hoppas är snart!




Inga kommentarer: