torsdag 11 juni 2020

Socialt avstånd eller flytta på dig!

Ja, nu har detta med socialt avstånd blivit ett begrepp i vår vardag. Här som i Sverige tycker jag inte man är så nära folk under vanliga omständigheter. Här tar man till exempel väldigt sällan varandra i hand när man hälsar något jag finner konstigt och otrevligt. Klart att nu ska vi inte göra det pga. smitta. 

När jag hörde att folk här berättade de var så nere då de inte kunde krama folk vet jag vad jag tänkte då jag inte upplever folk här som värst kramgoa! Då jag kommer från en sydeuropeisk släkt nöjer vi oss inte vid att kramas oh nej, vi ska pussa varandra ett antal gånger på kinderna! Nu har jag ju inga släktingar här så jag ställs inte inför något problem med socialt avstånd. 

Här är det tråkigt som vanligt vädret surar och är kallt och grått men lite regn. Skolan verkar inte öppna vilket är helt vansinnigt. Så alla som fått det där brevet från viruset där de säger " i september är jag borta" har fått rätt. Men jag anser det galet och det var skönt få lite medhåll när jag pratade men en representant från Knoddans skola.

         Kul att se att måsarna också lyssnat på regerignes råd och håller social avstånd!

Inga kommentarer: