måndag 26 september 2011

Gott!

I morse fixade jag mig en laxmacka med den gravade laxen jag köpte häromdagen. Jag har ätit laxmiddag två dagar på raken så det kändes inte som jag ville ha det i kväll igen. Så det blev som sagt en laxmacka i morse, gott! Det tyckte även Knoddan som kom fram tog en tugga och sa.... Gott! Sedan tog hon en tugga till och sa gott igen. Det slutade med att hon åt upp halva mackan och praktiskt taget hela laxen men hon tyckte det var gott för det sa hon efter varje tugga!!!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Laxmacka lät grymt gott, det var ett tag sedan jag åt det! Måste inhandla lax, vid nästa besök i affären.

/Trångsundsbon

Helena sa...

Gulligt! Det ordet - gott - vet till och med Andy vad det betyder, ha ha ha! Ibland kommer det t om ett "godis e gott"...

Avundsjuk på laxen men vi har ätit grillad färsk bläckfisk idag så jag ska väl inte klaga!

sophie sa...

Ja lax är GOTT! Så kul att det blir det i Trångsund snart. Helena, kul att maken lär sig lite svenska hahaha grillad bläckfisk låter också gott!!