fredag 2 september 2011

Äntligen fredag!

Ja, inte spelar det någon roll vilken dag det är då alla är ganska lika för Knoddan och mig. Så nu var det plötsligt fredag,  Knoddan och jag har hängt ut tvätt hela morgonen. Vi åt lunch ihop något jag måste hålla på,  se till att jag OCKSÅ äter!! Jag var så trött i morse, jag försöker få Knoddan att inse att när hon vaknat vid sexsnåret är det  mysigt att ligga i mammas säng och se morgontv. Men icke så fort fröken har öppnat de söta ögonen är hon i gasen. Det ska lekas och plockas fram en massa! Samt pricken över i se till att mamma också kommer upp genom att göra en morgonbajs!!

Så i morse var vi upp halv sju och satte igång första tvätten. Igår började hon också visa lite mer missnöje och började slänga sig på golvet och böla när det inte blev som hon ville! På morgonen i går åkte vi in för att hälsa på maken på jobbet. Knoddan ser inte sin pappa så ofta då han jobbar udda timmar och långa pass. Men nu ser jag till hon är uppe lite senare på kvällen så han får lägga henne. Jag börjar bli lite väl trött på att göra allt. Maken påpekar gärna att han faktiskt JOBBAR!! Jo, visst men han får i alla fall gå på toa själv, sitta på bussen själv, hans jobbar slutar en viss tid..... Så jag jobbar INTE nähä!!

I helgen skall det fixas då mamma kommer på två veckors besök nästa vecka, ska bli kul med lite sällskap!! Mamma ska sova i Knoddans rum ja inte i spjälsängen den flyttar vi in till oss hon ska sova i gästsängen som står där!!!! Så det ska bara bäddas och dammsugas så jag hoppas det blir lite tid för avkoppling i helgen dvs inte göra något!! Trevlig fredag och trevlig helg önskar vi!


Inga kommentarer: