torsdag 15 mars 2012

En Knodda upphör aldrig att förvåna!!!

Knoddan har ju varit lite si och så med maten, ja nästan jämt. Jag tycker hon är äter lite över lag. Hon är en späd liten tjej och när hon blir sjuk och inte vill äta går hon ner för mycket i vikt tycker jag. Men nu har något hänt sedan igår har hon ätit mer än vanligt. I går blev det biff och rösti med grönsak till lunch och det försvann snabbt ner. Hon brukar var ganska ok med att äta det mesta om än lite, så det har varit bra, gillar fisk t ex. I dag fast det började i går det med var detta med banan eller BAKAN som vi numera säger!

Det är ett evigt ätande av bakan och när en tagit slut ropas det på en ny! I dag började hon t om gråta när jag sa det räckte för stunden med en och en halv bakan!! I dag blev det alltså bakan och blåbär på morgonen. Sedan till lunch köttbullar och makaroner med majs samt tre ja 3 fruktyogurtar tll efterrätt!!!!

Jag är jätteglad att hon äter bra nu kommer väl ändras några gånger men nu tar vi en bakan!

4 kommentarer:

Syrran sa...

Jag minns Jacks "bakan-period". Men bakaner är väl bra nyttiga så ingen skada skedd. Kram syrran

Syrran sa...

Jag minns Jacks "bakan-period". Men bakaner är väl bra nyttiga så ingen skada skedd. Kram syrran

Marina sa...

Båda mina var "periodätare", dvs åt minimalt i några dgr för att seda vräka i sig i dagarna de två. Blev fullkomligt naturligt efter ett tag i vår familj...
Barn reglerar intaget själv fick jag lära mig, och det funkade Ju uppenbart utmärkt. Lilla oron kom ibland, absolut, men visste så småningom att de äter när de faktiskt blir hungriga! :-)
Knoddan verkar vara av samma sort som jag ser det! ;-))
Stora kramar till er!
Marina

sophie sa...

Kram Marina kul att höra dina erfarenheter det lugnar mig!! Kram igen!!