söndag 18 mars 2012

Mors dag, oväntat jobb och hemlängtan !


I dag firas Mors dag här och jag blev riktigt uppvaktad! Fick ett fint kort och en goody bag från Body Shop från Knoddan samt ett kort och en ask choklad från maken!! Vi hade planerat en familjedag i dag vi skulle åka till parken titta på djuren och mata fåglarna, ta en lite drink på the Mill. Sedan hem för en curry som jag valt vi skulle äta i dag. Jag skulle dessutom få ta det easy hela dagen!!

Men i går kväll ringde makens jobb då en av supervisorna har ett sjukt barn så Norman måste jobba natt i natt. Jag är trött på att det alltid är han som måste ställa upp. De är bara tre som har det ansvar han har och det måsta vara en av dem där dag som natt. Maken är otroligt lojal mot sitt jobb även om de behandlar honom som skräp!!! Så vi hade trevlig frukost ihop och gick sedan på en liten promenad och nu kokar curryn!!

Hemlängtan....ja den har varit värre än någonsin. Det är inte att jag längtar hem på semester och äta en limpmacka nej jag vill FLYTTA hem. Livet här är så halvt!! Inte var det alltid en dans på rosor hemma i Svedala men jag VILL hem. Jag orkar inte bo här längre helt enkelt!!!! 

Inga kommentarer: